פינוי דייר סרבן

 פינוי דייר סרבן

"דייר סרבן" פינוי הדרך היעילה והמהירה לפינויו!        

משכירי דירות רבים כיום נחשפים לתופעה בעייתית המכונה "דייר סרבן".

לרוב, מדובר בדייר שחוזה השכירות עמו הסתיים ועל רקע מצב כלכלי "רעוע" של הדייר מסרב לפנות את הדירה או כי החליט לעשות דין עצמי ולקזז מדמי השכירות החודשיים על רקע טענות של אי תחזוקה מספקת לעניות דעתו או כתוצאה ממחדל כזה או אחר של המשכיר שהביא לדייר  נזק.

הדרך הנכונה ביותר על מנת להימנע מסיטואציה זו היא לקחת ערבויות מתאימות במועד עריכת הסכם השכירות כגון ערבות בנקאית מהדייר או לחילופין עשיית פוליסת ביטוח למושכר. בטוחה נוספת והשכיחה יותר כיום היא להחתים את הדיירים על שטר חוב בצירוף שני ערבים לכל הפחות. לעיתים הפעלת לחץ באמצעות מכתבי התראה לערבים השונים יכולים להביא לסיום הפרשה אך לא תמיד ולכן החלופה המתאימה ביותר לעניות דעתי היא הערבות הבנקאית שאם לא "תכניע" עדיין את הדייר יש לפנות במקביל לתביעה מתאימה ומקוצרת שכותרתה מוכרחה להיות "תביעה לפינוי מושכר".

שכן שוכר אשר ממשיך להתגורר בדירתכם לאחר תום חוזה השכירות הינו מסיג גבול, אך לא תוכלו להיעזר בסעיף 18 לחוק המקרקעין אשר מאפשר לפנות את מסיג הגבול תוך 30 יום מיום הפלישה באמצעות כוח סביר. הסיבה לכך היא שמסיג הגבול במקרה זה נכנס לדירה בהסכמתכם, עברו למעלה מ-30 יום מיום שהפך מסיג גבול, לכן לא ניתן לפנותו באמצעות כוח סביר וגם למשטרה אין יכולת לפעול כנגדו. יודגש, כי גם לאחר קבלת צו לפינוי ע"י ביהמ"ש, רק לשכת ההוצאה לפועל תוכל לפעול לפינוי הדייר ובהתאם להוראות החוק של לשכת ההוצאה לפועל.

האבסורד שבדבר כי אינכם רשאים לבצע פעולות נגד הדייר כגון ניתוק הדייר מרשת החשמל, המים, איסור על החלפת מנעולים ופינוי רכושו מהדירה. כל נקיטה באחת מן הפעולות המוזכרות   יכולה  לגרור אחריכם פתיחת תיק במשטרה וחיובכם בהשבת המצב לקדמותו.

 

יתרונות וחסרונות ל"תביעה לפינוי מושכר"

לתביעה זו יתרונות רבים כאשר היתרון המובהק שלה נובע מכך שניתן להגיע להכרעה שיפוטית בפרק זמן קצר של כ-60 ימים בלבד בעוד שבמסלול תביעה רגיל יכול להארך חודשים רבים ואף שנים.

כמו כן, בהליך המקוצר של תביעה לפינוי מושכר הדייר לא יכול להגיש תביעה שכנגד ולשלוח הודעה  לצד ג' מה שגורם לייעול ולבירור מהיר של המחלוקת.

חסרונו של ההליך המהיר נובע מכך שלא ניתן לכלול במסגרתו סעדים כספיים אלא סעד של פינוי בלבד. את הסעד הכספי יהיה ניתן לברר בהליך אחר אם וכאשר יקבע במסגרת פסק הדין שהדייר אכן הפר את הסכם השכירות או שאי תשלום דמי השכירות על ידי הדייר נעשתה שלא כדין.

יוטעם, כי רק רק בעלי דירות או נכסים שהשכירו אותם לדיירים בחוזה שכירות חופשית ולא מוגנת יכולים לברר את הליך הפינוי במסלול המהיר של תביעה לפינוי מושכר.

לסיום, דיירים המתחכמים עם פרצות החוק לידיעתכם בסוף  התהליך המשפטי ככל שיהיה אתם חשופים לשלם מכיסכם הון עתק בגין "סירובכם" להתפנות מן המושכר ובמספר לא מבוטל של פסקי דין חויבו דיירים בפיצוי כספי למשכירים בממוצע הסך של 60,000 ₪ נוכח סירובם להתפנות במועד.

כאמור, אני ממליצה לפני שאתם לוקחים את החוק לידיים ובטוחים כי נגרם לכם עוול ע"י המשכיר מוטב אם תפנו את הדירה בזמן ותנקטו הליכים בערוץ המשפטי המקובל בערכאה המתאימה כנגד המשכיר. עיקשותכם או הדבקות אחר עקרון כלשהו יגרור אתכם לתוצאות בעייתיות עבורכם.

 

 

פינוי דייר סרבן
Date

מאי 26, 2013

Client

GENE TUNNEY

Category

דיני מקרקעין